TEACCH edukacija za stručnjake
16. i 17.06.2018.
Što je TEACCH pristup?
TEACCH pristup (Treatment and Education of Autistic and other related Communication Handicapped Children) razvijen je sedamdesetih godina prošlog stoljeća na Sveučilištu Sjeverne Karoline. Osmišljen je kako bi pružio podršku djeci i osobama s poremećajem iz autističnog spektra s ciljem da se poveća samostalno funkcioranje takvih osoba u svakodnevnim situacijama.
Temelj TEACCH pristupa je strukturirano podučavanje. Ono podrazumijeva izradu odgovarajuće strukture koja je individualizirana za svakog učenika:
Fizička struktura – kakav je razmještaj prostorije za učenje, te nastavnog materijala unutar učionice. Razmještaj pomaže da osoba s autizmom nauči kada može očekivati pomoć, a kada može djelovati samostalno.
Dnevni raspored – pruža učeniku sistematski pristup tako da zna koje će se aktivnosti odvijati, te kojim redoslijedom. Pomaže učeniku da shvati što se treba završiti kako bi se krenulo na sljedeću aktivnost. Raspored može biti prikazan kroz predmete, slike ili u pisanom obliku, a odražava predviđene aktivnosti za cijeli ili dio dana.
Sistem rada – Strukturirani sistem kojim se učenika objašnjava što treba raditi, što taj rad podrazumijeva, kako će ga učenik izvršiti, te što treba učiniti sljedeće.
Vizualna podrška – Radni materijali koji učeniku objašnjavaju zadatak kroz crteže ili slike naglašavajući važnost svake pojedine radnje kao i njihov redoslijed. Prenose učeniku kako i kojim redoslijedom izvršavati zadatak.
Učionica temeljena na TEACCH pristupu ima jasno razgraničene dijelove prostorije ovisno da li se u tom dijelu radi individualno, u grupi ili je to prostor namijenjen za opuštanje i slobodno vrijeme. TEACCH pristup pomaže učenicima da, ovisno u kojem dijelu učionice se nalaze, znaju što i kako trebaju raditi. Uspješan TEACCH program može značajno umanjiti edukatorovu potrebu za glasovnim naredbama i uputama za svaki pojedini zadatak, a učenicima se povećava njihova samostalnost.